niedziela, 11 stycznia 2015

Muffinki z jabłkami ( dietetyczne- ok 20 szt.)



Gdy zaczynałam dietę to oczywiście miałam zakaz jedzenia słodyczy... dietetyczka zabroniła.
Z czasem jednak gdy zaczęłam chudnąć, w ramach nagrody pozwoliła mi raz w tygodniu zjeść taką oto muffinkę. 
Moja radość była ogromna... dodam jeszcze że robi się je błyskawicznie.
Piecze się je około 20 min (zależy od piekarnika- najlepiej kontrolować stopień wypieczenia).



Składniki:

suche:
  • 1 szkl mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1/2 szkl otrąb owsianych
  • 1/2 szkl płatków owsianych (błyskawicznych)
  • 1/3 szkl cukru brązowego
  • 1 łyżeczka przyprawy do piernika ( lub cynamonu, kardamonu...)
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
mokre:
  • 2 jajka
  • 1 szkl mleka (1,5%)
  • 1/3 szkl oleju rzepakowego (może być też inny olej)
  • 2 łyżki rodzynek (zaparzonych wodą)
  • 3 jabłka (zetrzeć)

Włączyć piekarnik na 200 stopni.

Składniki suche wymieszać w misce.
Dodać zamieszane razem olej, mleko i jajka.
Na koniec wrzucić odsączone z wody rodzynki i utarte jabłka.

Wkładać do foremek do 2/3 wysokości i do piekarnika :)


SMACZNEGO :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi że mnie odwiedziłaś/eś :) Komentarze mile widziane, podziel się swoją opinią :) Oczywiście sugestie mile widziane ;)